ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування

 

Протокол засідання № 154/01

5 вересня 2012 року       

10 год. 00 хв.

м. Київ,

вул. Садова, 3 а, к. 416

                                       

Голова Комітету Омельченко О.О.

Секретар Комітету Гордієнко С.В.

 

Присутні: члени Комітету: Ключковський Ю.Б., Сінченко В.М., Черноморов О.М., Демчишен В.В., Павленко В.В., Петренко В.М., Подгорний С.П., Трайдук М.Ф., Горбатюк А.О., Фомін О.В.

Відсутні: Боднар О.Б., Єгоров О.М., Касянюк О.Р., Надоша О.В.

 

Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Малюга А.В., заступник Завідувача секретаріату Комітету Желтова О.М., головні консультанти: Дмитрук Л.В., Корнієнко Т.М., Шкуріна Л.Б., Федоренко Ю.В., старший консультант Гарбуз Ю.П.

 

Запрошені:

Даниленко В.А. - народний депутат України;

Писаренко В.В. - народний депутат України;

Мірошниченко Ю.Р. - народний депутат України, представник Президента України у Верховній Раді України;

Панченко А.М. - директор Департаменту конституційного, адміністративного  та соціального законодавства Міністерства юстиції України;

Бондар І.Ю. - Заступник директора Департаменту з реформування публічної адміністрації та управління змінами Міністерства економічного розвитку і торгівлі України;

Саєнко О.С. - Координатор Центру з упровадження економічних реформ Адміністрації президента України;

Кириченко Н.Г. - представник координаційного Центру з упровадження економічних реформ Адміністрації президента України;

Горностай М.П. - представник координаційного Центру з упровадження економічних реформ Адміністрації президента України;

 

Толкованов В.В. - голова Національного агентства України з питань державної служби.

Огнівець І.В. - Начальник Управління юридичного забезпечення МЗС України;

Овіннікова Т.І. - Заступник міського голови - директор Департаменту містобудування, архітектури та земельних відносин Харківської міської ради;

Новак О.М. - секретар Харківської міської ради;

Садовський О.М. - Заступник начальника Управління містобудування та архітектури, начальник відділу генплану міста, Департаменту містобудування архітектури та земельних відносин  Харківської міської ради;

Скопненко Г.П. - Керівник Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;

Друзенок А.Г. - інженер- землевпорядник ДП «Східгеоінформ» м. Харків;

Міщенко А.М. - Керівник Управління забезпечення зв’язків з Верховною Радою України Адміністрації Президента України;

Бережницький Я.В. - заступник завідувача відділу експертизи територіального розвитку і виборчих прав Департаменту забезпечення взаємодії з Верховною Радою України та регіонами Секретаріату Кабінету Міністрів України.

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

1. Про зміну і встановлення меж міста Харків Харківської області.

2. Про проект Постанови про зміну і встановлення межі міста Харкова (реєстр. №11064, н.д. В.Писаренко)

3.     Про призначення позачергових місцевих виборів.

4. Пропозиції Президента України до Закону України Про внесення змін до Закону України "Про Кабінет Міністрів України" щодо патронатної служби (реєстр. №9224, Президент України В.Янукович)

5. Пропозиції Президента України до Закону України "Про адміністративні послуги" (реєстр. №9435, Президент України В.Янукович)

6. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України у зв'язку з прийняттям Закону України "Про державну службу" (реєстр. №10728, КМУ, М.Азаров)

7. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про місцеві державні адміністрації" (щодо процедури погодження призначення на посади) (реєстр. №10551, КМУ, М.Азаров)

8. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо збереження назв вулиць пов'язаних з Великою Вітчизняною війною 1941-1945 років) (реєстр. №10194, н.д. В.Даниленко, П.Цибенко)

9. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" щодо утворення районних у місті територіальних виборчих комісій у містах з районним поділом, де не утворені районні у місті ради (реєстр. №11007, н.д. О.Омельченко, Ю.Ключковський, С.Подгорний)

10. Різне.

 

***

 

СЛУХАЛИ: Голова Комітету О.Омельченко ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував внести свої зауваження і пропозиції до нього.

 

Голова підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдук запропонував включити до порядку денного засідання Комітету питання про ситуацію, що склалася в Тростянецькій міській раді Сумської області.

 

Пропозицію підтримано.

 

Секретар Комітету С.Гордієнко запропонував включити до порядку денного засідання Комітету питання про порушення клопотань про нагородження Директора Центру правової допомоги містам Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України” Кравченка Віктора Віталійовича.

Пропозицію підтримано.

 

Голова підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишен запропонував виключити з порядку денного засідання Комітету питання про проект Постанови про зміну і встановлення межі міста Харкова (реєстр. №11064, н.д. В.Писаренко), оскільки відповідно до статті 104 Регламенту Верховної Ради України даний проект Постанови було відкликано.

Пропозицію підтримано.

 

Голова підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишен запропонував змінити черговість розгляду питань порядку денного засідання Комітету.

Пропозицію підтримано.

 

Секретар Комітету С.Гордієнко запропонував розглянути пропозицію Завідувача секретаріату Комітету А.Малюги щодо питання про призначення Гарбуза Юрія Петровича на вакантну посаду головного консультанта секретаріату Комітету, як такого, що перебуває в кадровому резерві на цю посаду.

 

Пропозицію підтримано.

 

Голова Комітету О.Омельченко вніс пропозицію присутнім визначитися шляхом голосування щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому з такою послідовністю питань:

1. Про призначення позачергових місцевих виборів.

2. Пропозиції Президента України до Закону України "Про адміністративні послуги" (реєстр. №9435, Президент України В.Янукович)

3. Пропозиції Президента України до Закону України Про внесення змін до Закону України "Про Кабінет Міністрів України" щодо патронатної служби (реєстр. №9224, Президент України В.Янукович)

4. Про зміну і встановлення меж міста Харків Харківської області.

5. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо збереження назв вулиць пов'язаних з Великою Вітчизняною війною 1941-1945 років) (реєстр. №10194, н.д. В.Даниленко, П.Цибенко)

6. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України у зв'язку з прийняттям Закону України "Про державну службу" (реєстр. №10728, КМУ, М.Азаров)

7. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про місцеві державні адміністрації" (щодо процедури погодження призначення на посади) (реєстр. №10551, КМУ, М.Азаров)

8. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" щодо утворення районних у місті територіальних виборчих комісій у містах з районним поділом, де не утворені районні у місті ради (реєстр. №11007, н.д. О.Омельченко, Ю.Ключковський, С.Подгорний)

9. Про ситуацію, що склалася в Тростянецькій міській раді Сумської області.

10. Про порушення клопотань про нагородження Директора Центру правової допомоги містам Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України” Кравченка Віктора Віталійовича.

11.Про призначення Ю.П.Гарбуза на посаду головного консультанта секретаріату Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.

УХВАЛИЛИ:

1.Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

1.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про призначення позачергових місцевих виборів.

Доповідач  поінформував  присутніх  про  зміст  підготовлених матеріалів щодо  питання  призначення  позачергових  місцевих  виборів  та  запропонований підкомітетом  проект  рішення Комітету,  в  якому  Верховній  Раді  України рекомендується  призначити  позачергові  місцеві  вибори  на неділю 2 грудня 2012 року.

Загалом на розгляд подається 34 проекти постанов щодо призначення позачергових місцевих виборів у зв’язку з достроковим припиненням  повноважень сільських, селищних, міських голів, а саме: 27 – за зверненнями з особистими заявами до відповідних рад про складення ними повноважень голови, 2 – у зв’язку зі смертю, 3 – за рішенням суду, 2 – за рішенням ради.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори: 
Товстолузького сільського голови (Товстолузька сільська рада Тернопільського району Тернопільської області),
Гончарівського сільського голови (Гончарівська сільська рада Монастириського району Тернопільської області),
Тур’янського сільського голови (Тур’янська сільська рада Краснопільського району Сумської області),
Чехівського сільського голови (Чехівська сільська рада Монастириського району Тернопільської області),
Блищанського сільського голови (Блищанська сільська рада Заліщицького району Тернопільської області),
Лавківського сільського голови (Лавківська сільська рада Мукачівського району Закарпатської області),
Бугаївського сільського голови (Бугаївська сільська рада Ізюмського району Харківської області),
Котляревського сільського голови (Котляревська сільська рада Жовтневого району Миколаївської області),
Славгородського сільського голови (Славгородська сільська рада Краснопільського району Сумської області),
Хотинського сільського голови (Хотинська сільська рада Радивилівського району Рівненської області),
Преславського сільського голови (Преславська сільська рада Приморського району Запорізької області),
Колядівського сільського голови (Колядівська сільська рада Новоайдарського району Луганської області),
Халеп’янського сільського голови (Халеп’янська сільська рада Обухівського району Київської області),
Куземинського сільського голови (Куземинська сільська рада Охтирського району Сумської області),
Котюжинецького сільського голови (Котюжинецька сільська рада Калинівського району Вінницької області),
Кам’янопотоківського сільського голови (Кам’янопотоківська сільська рада Кременчуцького району Полтавської області),
Городищенського сільського голови (Городищенська сільська рада Самбірського району Львівської області),
Бузівського сільського голови (Бузівська сільська рада Жашківського району Черкаської області),
Гадинківського сільського голови (Гадинківська сільська рада Гусятинського району Тернопільської області),
Бранепільського сільського голови (Бранепільська сільська рада Богуславського району Київської області),
Ворокомлівського сільського голови (Ворокомлівська сільська рада Камінь-Каширського району Волинської області),
Єлизаветського сільського голови (Єлизаветська сільська рада Катеринопільського району Черкаської області),
Левківського сільського голови (Левківська сільська рада Тульчинського району Вінницької області),
Ушкальського сільського голови (Ушкальська сільська рада Верхньорогачицького району Херсонської області),
Розсошівського сільського голови (Розсошівська сільська рада Великописарівського району Сумської області),
Новомощаницького сільського голови (Новомощаницька сільська рада Здолбунівського району Рівненської області),
Новолимарського сільського голови (Новолимарська сільська рада Біловодського району Луганської області),
Зачепилівського селищного голови (Зачепилівська селищна рада Зачепилівського району Харківської області),
Золочівського селищного голови (Золочівська селищна рада Золочівського району Харківської області),
Шкільненського селищного голови (Шкільненська селищна рада Сімферопольського району Автономної Республіки Крим),
Краснопільського селищного голови (Краснопільська селищна рада Краснопільського району Сумської області),
Молодіжненського селищного голови (Молодіжненська селищна рада Сімферопольського району Автономної Республіки Крим),
Коропецького селищного голови (Коропецька селищна рада Монастириського району Тернопільської області),
Молодогвардійського міського голови (Молодогвардійська міська рада Красногвардійської міської ради Луганської області)
на неділю 2 грудня 2012 року, прийнявши відповідні постанови Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян Подгорному С.П.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

2.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишена про пропозиції Президента України до Закону України "Про адміністративні послуги" (реєстр. №9435, Президент України В.Янукович).

Доповідач зазначив, що Президент України подав 2 пропозиції до прийнятого Закону. Також доповідач вказав, що представник Президента України у Верховній Раді України Ю.Мірошниченко запропонував підкомітету редакцію окремих положень Закону відповідно до пропозицій Президента України від 17 липня 2012 року.

В.Демчишен наголосив, що підкомітетом пропозиції Президента України для зручності розгляду викладені у порівняльній таблиці відповідно до порядкової нумерації статей Закону, розміщених у першій колонці цієї таблиці.

По суті пропозицій доповідач поінформував наступне.

Президент України вважає, що внесені Законом України «Про адміністративні послуги» (реєстр. № 9435), прийнятим Верховною Радою України 21 червня 2012 року, зміни до статті 191 Господарського кодексу України жодним чином не узгоджуються з новою редакцією частини другої статті 191 Кодексу, пропонованою Законом України «Про ціни і ціноутворення», який прийнятий парламентом 21 червня 2012 року і підписаний Президентом України 17 липня 2012 року.

Окрім того, у пунктах 3 і 4 частини третьої статті 20 Закону України «Про адміністративні послуги» міститься посилання на частину п'яту статті 191 Господарського кодексу України, яке стає нікчемним, оскільки вказана частина у новій редакції статті 191 Кодексу, запропонованій Законом України «Про ціни і ціноутворення», взагалі відсутня.

У зв'язку з цим, Президент України запропонував забезпечити внесення узгоджених змін до статті 191 Господарського кодексу України і визначити, що на бланки документів, у тому числі суворого обліку, які використовуються органами виконавчої влади, іншими державними органами для оформлення результатів надання адміністративних послуг (крім власних бланків цих органів), встановлюються відповідно до закону державні регульовані ціни.

Крім того, Глава держави запропонував скоригувати положення пунктів 3 і 4 частини третьої статті 20 Закону України «Про адміністративні послуги», в яких міститься посилання на статтю 191 Господарського кодексу України.

Голова підкомітету В.Демчишен ознайомив присутніх із висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, в якому Управління вважає, що ініційовані Президентом України пропозиції є слушними, проте вони можуть бути реалізовані шляхом внесення змін до Закону України «Про адміністративні послуги» після набрання ним чинності.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету, Мірошниченко Ю.Р.

Під час обговорення даного питання членами Комітету – народними депутатами України жоден із запропонованих проектів висновків щодо прийняття чи відхилення кожної із зазначених пропозицій Президента України не набрав достатньої кількості голосів.

Оскільки Комітетом не було досягнуто згоди щодо вказаного питання, Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування відповідно до частини четвертої статті 111 Регламенту Верховної Ради України вносить пропозиції Президента України від 17 липня 2012 року до Закону України «Про адміністративні послуги» (реєстр. № 9435) на розгляд Верховної Ради України для прийняття рішення та доручає народному депутату України, голові підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишену представити позицію Комітету під час розгляду даного питання.

Пропозицію підтримано.

3.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишена про пропозиції Президента України до Закону України Про внесення змін до Закону України "Про Кабінет Міністрів України" щодо патронатної служби (реєстр. №9224, Президент України В.Янукович).

Доповідач нагадав присутнім про те, що Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про Кабінет Міністрів України» щодо патронатної служби» (реєстр. № 9224), поданий Кабінетом Міністрів України був прийнятий Верховною Радою України в цілому 21 червня 2012 року.

Президент України не підтримує створення патронатних служб віце-прем’єр-міністрів України у складі Секретаріату Кабінету Міністрів України та вважає, що це призведе до збільшення граничної штатної чисельності  працівників Секретаріату, нівелюючи результати адміністративної реформи та попередньо прийняті рішення щодо скорочення зазначених працівників, не сприятиме належному забезпеченню діяльності віце-прем’єр-міністра України саме як керівника міністерства тощо. Узагальнена пропозиція Президента України полягає у відхиленні прийнятого Верховною Радою України Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Кабінет Міністрів України» щодо патронатної служби».

Голова підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишен ознайомив присутніх членів Комітету із висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, в якому Управління вказує на певну суперечливість  аргументації  Глави  держави,  та вважає,  що  питання утворення патронатних служб віце-прем'єр-міністрів України є, передусім, питанням доцільності. У будь-якому випадку, незалежно від того, де будуть утворені патронатні служби віце-прем'єр-міністрів України, вони повинні виконувати роль сполучної ланки між віце-прем’єр-міністром України та апаратом міністерства, а також між віце-прем’єр-міністром України та іншими міністрами.

Узагальнюючий висновок Головного управління зводиться до можливості врахування пропозицій Президента України у разі визнання доцільності одночасного існування двох патронатних служб посадової особи, яка є віце-прем’єр-міністром і одночасно очолює певне міністерство.

Голова підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишен запропонував до розгляду проект висновку Комітету відхилити даний Закон в цілому.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до частини першої статті 135 Регламенту Верховної Ради України підтримати пропозицію Президента України до Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Кабінет Міністрів України» щодо патронатної служби» (реєстр.№9224) та відхилити зазначений Закон в цілому.

2. Доручити виступити зі співдоповіддю на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишену.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 9 народних депутатів України, «Утрималися» - 3 народних депутати України.

Рішення прийнято.

4.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишена  про зміну і встановлення меж міста Харків Харківської області.

Доповідач поінформував присутніх про те, що до Верховної Ради України з поданням про зміну і встановлення меж міста Харків Харківської області звернулася Харківська обласна рада. Необхідність таких змін, насамперед, надасть можливість передати у межі міста земельні ділянки для забезпечення комплексного, планомірного, економічно-доцільного розвитку міської інфраструктури, а також створення умов, що поліпшуватимуть життєдіяльність населення міста і передмістя.

В.Демчишен зазначив, що питання про зміну межі міста Харків Харківської області погоджено відповідно до чинного законодавства, розглянуто і підтримано Комунарською, Малороганською, Пономаренківською, Циркунівською, Черкасько-Лозівською сільськими радами, Бабаївською, Бездюдівською, Кулиничівською, Малоданилівською, Пісочинською, Покотилівською, Роганською, Солоницівською селищними радами, Харківською міською радою, а також Дергачівською, Харківською районними радами, Харківською обласною радою.

Підкомітетом з питань державного будівництва опрацьовано надіслані матеріали та підготовлено проект висновку Комітету про зміну і встановлення меж міста Харків Харківської області, який надано для розгляду народним депутатам України – членам Комітету.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету, В.Писаренко, Овіннікова Т.І., Новак О.М., Садовський О.М., Друзенок А.Г.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати подання Харківської обласної ради щодо зміни і встановлення межі міста Харків Харківської області та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити та внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України про зміну і встановлення меж міста Харків, Дергачівського і Харківського районів Харківської області.

2. Рекомендувати Верховній Раді України підтримати подання Харківської обласної ради щодо зміни і встановлення межі міста Харків Харківської області та зважаючи на обумовлену зміною межі міста Харків змінити і встановити межі двох суміжних районів Харківської області – Дергачівського і Харківського районів Харківської області, прийнявши за основу та в цілому відповідний проект Постанови Верховної Ради України.

3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, Заступнику Голови Комітету Сінченку В.М.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» - 7 народних депутатів України, «Утрималися» - 4 народних депутати України, «Не голосував» - 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

В.Демчишен нагадав присутнім, що народний депутат України В.Писаренко був автором проекту Постанови про зміну і встановлення межі міста Харкова з реєстр. №11064. Оскільки субєктом подання постанов щодо зміни та встановлення меж на розгляд Верховної Ради України є Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування, доповідач вніс пропозицію включити до складу авторів проекту постанови, підготовленого Комітетом – народного депутата України В.Писаренка.

Пропозицію підтримано.

5.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишена про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо збереження назв вулиць пов'язаних з Великою Вітчизняною війною 1941-1945 років) (реєстр. №10194, н.д. В.Даниленко, П.Цибенко).

Доповідач зазначив, що зазначеним законопроектом пропонується доповнити  статтю 2 Закону України «Про увічнення Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років» новою формою увічнення у вигляді збереження органами місцевого самоврядування назв вулиць, провулків, проспектів, площ, парків, скверів, мостів та інших споруд, названих на честь військовослужбовців, які здійснили героїчний подвиг, червоноармійців, партизан, підпільників, бойових формувань Червоної армії та інших подій, пов’язаних з Великою Вітчизняною війною.

Підкомітет вважає, що збереження існуючих вулиць, названих на честь героїв Великої Вітчизняної війни 1941-1945 років, буде позитивно впливати на увічнення пам’яті про Велику Перемогу. При цьому зазначає, що шанобливе ставлення до історичного минулого своєї держави в ніякому разі не порушує принципи, закріплені  у Європейській хартії місцевого самоврядування, та не обмежує свободу органів місцевого самоврядування щодо здійснення їх повноважень.

Голова підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишен ознайомив присутніх із висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, в якому Управління відзначає, що положеннями проекту, по суті, пропонується на законодавчому рівні обмежити свободу органів місцевого самоврядування діяти на власний розсуд при вирішенні питань щодо найменування (перейменування) вулиць, провулків, проспектів, площ, парків, скверів, мостів та інших споруд, розташованих на території відповідного населеного пункту та вважає, що за результатами розгляду в першому читанні його доцільно відхилити.

Враховуючи вищесказане, голова підкомітету В.Демчишен запропонував до обговорення проект висновку Комітету, підготовлений підкомітетом з питань державного будівництва.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету, В.Даниленко.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо збереження назв вулиць пов’язаних з Великою Вітчизняною війною 1941-1945 років (реєстр. №10194 від 14.03.2012 р.), внесений народними депутатами України В.Даниленком, П.Цибенком, прийняти за основу.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, Секретаря Комітету С.Гордієнка.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» - 8 народних депутатів України, «Утрималися» - 4 народних депутатb України.

Рішення прийнято.

6.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишена про проект Закону про внесення змін до деяких законів України у зв'язку з прийняттям Закону України "Про державну службу" (реєстр. №10728, КМУ, М.Азаров).

Доповідач поінформував присутніх про те, що даний законопроект був розроблений Кабінетом Міністрів України з метою забезпечення реалізації певних вимог Закону України «Про державну службу», прийнятого 17 листопада 2011 року.

Голова підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишен ознайомив присутніх із висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, в якому Управління висловлює низку зауважень концептуального характеру до положень даного законопроекту і вважає, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект доцільно повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету, В.Толкованов.

Голова Національного агентства України з питань державної служби В.Толкованов зазначив, що деякі положення законопроекту потребують коригування з огляду на забезпечення системності законодавчих змін.

Враховуючи вищесказане, голова підкомітету В.Демчишен запропонував до обговорення проект висновку Комітету за наслідками розгляду у першому читанні прийняти даний законопроект за основу, підготовлений підкомітетом з питань державного будівництва.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України, затвердженого Законом України від 10.02.2010 р. № 1861-VІ, проект Закону України про внесення змін до деяких законів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про державну службу» (реєстр. №10728 від 06.07.2012), поданий Кабінетом Міністрів України, за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань державного будівництва Демчишена В.В.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 10 народних депутатів України, «Не голосували» - 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

7.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишена про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про місцеві державні адміністрації" (щодо процедури погодження призначення на посади) (реєстр. №10551, КМУ, М.Азаров).

Доповідач поінформував, що даний законопроект розроблено з метою узгодження норм Закону України «Про місцеві державні адміністрації» із нормами законів України «Про Кабінет Міністрів України», «Про центральні органи виконавчої влади» щодо необхідності погодження з головами місцевих державних адміністрацій призначення на посади керівників територіальних органів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій та передбачення повноважень Уряду встановлювати процедуру погодження призначення на посади керівників підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління міністерств та інших центральних органів виконавчої влади.

Зазначена мета досягається шляхом внесення змін до статей 31 та 36 Закону України «Про місцеві державні адміністрації». При цьому передбачається встановити винятки у погодженні призначень на місцевому рівні для окремих центральних органів виконавчої влади. Йдеться про Міністерство внутрішніх справ України, Антимонопольний комітет України, Державну фінансову інспекцію України, Державну службу статистики України. Стосовно Міністерства внутрішніх справ України та Антимонопольного комітету України згадані винятки обумовлюються особливим порядком врегулювання призначень керівників їх територіальних органів законами України «Про міліцію», «Про Антимонопольний комітет України». Стосовно ж Державної фінансової інспекції України та Державної служби  статистики  України  аргументація зводиться до питань доцільності.

Голова підкомітету В.Демчишен ознайомив присутніх із висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, в якому Управління наводить значну кількість зауважень, в тому числі концептуального характеру, до законопроекту та не підтримує ідею погодження головами місцевих державних адміністрацій призначень керівників територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, вказуючи, що відповідні положення законів України «Про Кабінет Міністрів України» та «Про центральні органи виконавчої влади» потребують виправлення, а не тиражування в інших законах.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету, А.Панченко.

У ході обговорення більшість членів Комітету підтримала законодавчу ініціативу Уряду, однак висловилась за корекцію тих винятків із загального правила погодження призначень, які містить законопроект.

Директор Департаменту конституційного, адміністративного  та соціального законодавства Міністерства юстиції України А.Панченко зазначила, що участь голови місцевої державної адміністрації у погодженні призначень керівників територіальних органів вищевказаних відомств містить корупційні ризики, справлятиме негативний вплив на об’єктивність перевірок, аналізів, досліджень тощо.

Враховуючи вищесказане, голова підкомітету В.Демчишен запропонував до обговорення проект висновку Комітету за наслідками розгляду у першому читанні прийняти даний законопроект за основу, підготовлений підкомітетом з питань державного будівництва.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону про внесення змін до Закону України «Про місцеві державні адміністрації» (реєстр. № 10551), поданий Кабінетом Міністрів України, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу.

2. Доручити виступити зі співдоповіддю на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду зазначеного питання народному депутату України, голові підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишену.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» - 11 народних депутатів України, «Не голосував» - 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

8.

СЛУХАЛИ: інформацію заступника Голови Комітету Ю.Ключковського  про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" щодо утворення районних у місті територіальних виборчих комісій у містах з районним поділом, де не утворені районні у місті ради (реєстр. №11007, н.д. О.Омельченко, Ю.Ключковський, С.Подгорний).

Доповідач зазначив, що даним законопроектом пропонується внести зміни до статей 19, 22, 25, 30, 67, 75, 77 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» від 10 липня 2010 року №2487-VI з внесеними до нього змінами в частині, що стосується утворення районних у місті територіальних виборчих комісій, та передбачити утворення районних у місті територіальних виборчих комісій у містах з районним поділом, де не утворені районні у місті ради. Пропонується також, щоб склад районних у місті Києві та Севастополі виборчих комісій формувався не Центральною виборчою комісією, а відповідними міськими територіальними виборчими комісіями.

Заступник Голови Комітету Ю.Ключковський ознайомив присутніх із висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, в якому Управління вважає, що за результатами розгляду у першому читанні даний законопроект може бути прийнятий за основу.

Враховуючи вищесказане, заступник Голови Комітету Ю.Ключковського зауважив, що запропоновані законопроектом зміни сприятимуть вдосконаленню законодавчого забезпечення організації та підготовки проведення виборів депутатів Київської міської ради та Київського міського голови, а також створенню належних умов для підготовки та проведення виборів депутатів міських рад та міських голів у містах з районним поділом, у яких не утворені районні у місті ради та запропонував до обговорення проект висновку Комітету за наслідками розгляду у першому читанні прийняти даний законопроект за основу.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» щодо утворення районних у місті територіальних виборчих комісій у містах з районним поділом, де не утворені районні у місті ради, (реєстр. № 11007) за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України зі співдоповіддю з цього питання Голові Комітету – народному депутату України Омельченку О.О.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» - 11 народних депутатів України, «Не голосував» - 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

9.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про ситуацію, що склалася в Тростянецькій міській раді Сумської області.

Доповідач нагадав присутнім про, що дане питання неодноразово було предметом розгляду на засіданнях Комітету.

Підкомітет розглянув інформацію Тростянецького міського голови Бови Ю.А., в якій зазначалося, що 26 червня 2012 року була призначена 21 сесія Тростянецької міської ради, яка відбувалася у призначений строк і в результаті якої було прийнято понад 80 рішень міської ради. При цьому міський голова просив зняти з розгляду Комітету питання щодо призначення позачергових виборів Тростянецької міської ради шостого скликання. Враховуючи прохання Тростянецького міського голови Бови Ю.А., Комітетом було знято з контролю питання про ситуацію в Тростянецькій міській раді Сумської області та питання про призначення позачергових виборів депутатів Тростянецької міської ради.

Оскільки протягом серпня 2012 року до Комітету знову почали надходити звернення від працівників громадських організацій, органів самоорганізації населення, представників засобів масової інформації, працівників Тростянецької міської ради Сумської області щодо порушення Конституції та законів України в частині призначення позачергових виборів депутатів Тростянецької міської ради Тростянецькою міською радою, голова  підкомітету М.Трайдук запропонував членам Комітету звернутися до прокурора Сумської області та голови Сумської обласної державної адміністрації з пропозицією поінформувати Комітет про стан справ на сьогодні у Тростянецькій міській раді Сумської області в контексті даних звернень.

Пропозицію підтримано.

              

10.

СЛУХАЛИ: інформацію Секретаря Комітету С.Гордієнка щодо нагородження Директора Центру правової допомоги містам Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України” Почесною Грамотою Верховної Ради України. Доповідач ознайомив присутніх із вимогами Положення про Почесну грамоту та Грамоту Верховної Ради України, повноваженнями Комітету при нагородженні цими відзнаками парламенту, нагадав про основні досягнення кандидата на нагородження та запропонував підтримати відповідне подання.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1.      Беручи до уваги багаторічну плідну діяльність, вагомий особистий внесок у державне будівництво, розвиток місцевого самоврядування в Україні з нагоди 60-річчя від дня народження звернутися до Верховної Ради України з поданням про нагородження Директора Центру правової допомоги містам Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України” В.В.Кравченка відзнакою Верховної Ради України – Почесною Грамотою Верховної Ради України. 

ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.

Рішення прийнято.

11.

СЛУХАЛИ: інформацію Завідувача секретаріату Комітету А.Малюги щодо кандидатури Гарбуза Ю.П. на вакантну посаду головного консультанта секретаріату Комітету.

А.Малюга поінформувала про те, що Ю.П.Гарбуз вже тривалий час обіймає посаду старшого консультанта секретаріату Комітету та перебуває в кадровому резерві на посаду головного консультанта. Завідувач вказала на фаховість знань Ю.Гарбуза, його професійні здобутки, відповідальність у ставленні до роботи, виконанні доручень керівництва та народних депутатів України – членів Комітету та запропонувала підвищити старшого консультанта секретаріату Комітету гарбуза Ю.П. за посадою, розглянувши можливість внесення подання Голові Верховної Ради України щодо призначення Ю.Гарбуза на вакантну посаду головного консультанта секретаріату Комітету як такого, що перебуває у кадровому резерві на цю посаду.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, запрошені, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1.   Підтримати дану пропозицію.

2. Доручити Голові Комітету звернутися з поданням про призначення Ю.Гарбуза на вакантну посаду головного консультанта секретаріату Комітету до Голови Верховної Ради України.

ГОЛОСУВАЛИ: “За” – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“11 сесія 6 скликання ”